JABLONEC NAD NISOU       

Kontaktujte nás

7. třída: Domácí příprava - období 1. 3. - 5. 3.

Zdravím Vás moje milá třído,

opět tu máme distanční výuku. My jsme již pěkně sehraní a naučení, tudíž zasílám jako vždy práci pro 6.B, která bude pracovat se mnou individuálně a se 7. třídou rozjíždíme on-line výuku přes google meet. Věřím, že to vše zvládneme a brzy se opět uvidíme v naší školičce.

 

Zadání na týden od 1.3 do 5.3

 

6.B (zadání s podrobným rozpisem na celý týden bylo předáno již v pátek 26.2)

Český jazyk

Určování podstatných jmen: ROD a ČÍSLO

Pracovní sešit: str. 20/ cv. 3 a)b)

Učebnice str. 32/ cv. 8 a)

Přepiš si do sešitu tuto tabulku a rozhodni, zda se jedná o podstatné jméno rodu mužského životného nebo neživotného (označ křížkem)

 

PODSTATNÉ

JMÉNO

ROD MUŽSKÝ ŽIVOTNÝ

ROD MUŽSKÝ NEŽIVOTNÝ

Pták

 

 

Nůž

 

 

Dopis

 

 

Rybář

 

 

Papír

 

 

Kapr

 

 

Viktor

 

 

Řidič

 

 

Koš

 

 

Písek

 

 

Bratr

 

 

 

Vypracuj kopie pracovních listů, které byly předány v pátek 26.2.

 

Čtení – přečti si stranu 32-33

 

Matematika

Procvičování sčítání a odčítání bez přechodu a s přechodem přes desítku.

PS str.14/cv.6 , str.15/cv.8, str.16/cv.4, str.17/cv.8, str. 18/cv.1,2

Učebnice str.45/cv.5 , str.45/cv.10 (pracuj do sešitu, piš pod sebe)

 

Přírodověda

RYBY – zapiš si do sešitu zápis, který jsi dostal, nakresli obrázek ryby a popiš části jejího těla. Nakresli obrázek mořské a sladkovodní ryby.

 

Zeměpis – vypracuj pracovní list „Půda a zemědělství“ (byl předán v pátek 26.2)

 

7. třída

Moji milí sedmáci opět rozjíždíme každodenní zadávání úkolů na classroom.google učebna ZŠ Kamenná 7. třída

 

https://classroom.google.com/h

 

kód kurzu je: etjvcl4

 

Také vám budu opět posílat totéž zadání na naší skupina na messengeru 7.kameňáci, kde jste již všichni plně aktivní.

 

Nově jsme spolu ve škole natrénovali online připojení přes meet.google, na schůzku jste byli pozváni všichni a dokonce jsme dnes byli více jak úspěšní.

 

https://meet.google.com/ago-oxqq-hmr?authuser=0

 

Český jazyk:

Podstatná jména rodu středního – určování vzorů a pádů

Práce on-line - Učebnice str. 37/cv.8,9,10,11 str.38/ cv. 13,14

Jako domácí úkol k procvičení kopie pracovních listů, které byly předány 26.2.

 

Čtení – str. 35-36

 

Matematika:

Písemné násobení pod sebou jednociferným činitelem

Práce on-line – učebnice str.32/cv.16,19,20,21 + příklady z tabule

Jako domácí úkol k procvičení kopie pracovních listů, které byly předány 26.2.

 

Písemné násobení dvojciferným činitelem (nová látka)

Práce on-line – učebnice str. 33-34/ cv. 1-9 + příklady z tabule

Jako domácí úkol k procvičení kopie pracovních listů, které byly předány 26.2.

 

Přírodopis:

Stavba rostlinného těla – LIST – zápis do sešitu z classroomu + nakreslit obrázek druhy listů

 

Zeměpis

Královéhradecký kraj a Pardubický kraj – zápis do sešitu z classroomu

 

Dějepis

Život ve městě

1) Přečtěte si tento text:

Města byla střediskem obchodu a řemesel. Uprostřed bylo náměstí, kde se konaly trhy, v ulicích a uličkách sídlili řemeslníci. Ve větších městech se usazovali řemeslníci téhož oboru v jedné ulici, a tak se nám zachovaly památky na jejich činnost v názvech ulic. Dodnes můžeme v některém z našich měst najít ulici Řeznickou, Hrnčířskou, pekařskou, apod.

Proti nepříteli byla města chráněna hradbami, které se na noc zavíraly. Před branami byly příkopy, do bran vedly přes příkopy můstky.

Kamenné domy se stavěly v husitské době vedle sebe. V rohu náměstí stál kostel a z věže hlídal v noci strážný, zda ve městě nevypukl požár, který mnohdy, pakliže vypukl, zaútočil na celé ulice., neboť střechy domů byly dřevěné.

V čele města úřadovala městská samospráva, konšelé. Její hlavou byl primas. Mocnou osobou byl též rychtář – něco jako náčelník policie. Ve vážných případech se scházelo shromáždění ve všech ve městě usedlých měšťanů a za předsednictví rychtáře odsuzovalo těžké zločince ke ztrátě majetku nebo hrdla – trest smrti. Proto v každém městě bylo popraviště a katovna, kde bydlel mistr popravčí – kat.

Města se dělila na královská, která patřila králi a poddanská, patřící šlechtě. Šlechtici byli po králi nejmocnějšími lidmi v zemi. Města měla svá práva – konat trhy, vybírat clo, vařit pivo, apod.

2) Opište si do sešitu následující zápis:

Města byla střediskem obchodu a řemesel. Uprostřed bylo náměstí, kde se konaly trhy, v ulicích a uličkách sídlili řemeslníci. Ve větších městech se usazovali řemeslníci téhož oboru v jedné ulici, a tak se nám zachovaly památky na jejich činnost v názvech ulic. Dodnes můžeme v některém z našich měst najít ulici Řeznickou, Hrnčířskou, pekařskou, apod. Proti nepříteli byla města chráněna hradbami, které se na noc zavíraly. Před branami byly příkopy, do bran vedly přes příkopy můstky. V čele města úřadovala městská samospráva, konšelé. Její hlavou byl primas. Mocnou osobou byl též rychtář – něco jako náčelník policie. Ve vážných případech se scházelo shromáždění ve všech ve městě usedlých měšťanů a za předsednictví rychtáře odsuzovalo těžké zločince ke ztrátě majetku nebo hrdla – trest smrti. Proto v každém městě bylo popraviště a katovna, kde bydlel mistr popravčí – kat.

 

Anglický jazyk

 

Napiš si prvních 12 slovíček a jejich překlad do sešitu, slovíčka pořádně se nauč.

Sešit se slovíčky odevzdej 5. 3. na kontrolu do školy.

 

 

Rychlý kontakt

Základní škola a Mateřská škola
Kamenná 404/4,
466 01 Jablonec nad Nisou
tel: +420 778 525 991
e-mail: reditel@zskamennajbc.cz

Fanděte nám

Copyright © 2015 Základní a mateřská škola Kamenná 404/4 Jablonec nad Nisou Všechna práva vyhrazena. // Tvorba webových stránek